LeszekSmyrski LeszekSmyrski
646
BLOG

Handel dziećmi i kobietami.

LeszekSmyrski LeszekSmyrski Przestępczość Obserwuj temat Obserwuj notkę 5


Na stronie Fundacji im. Dobrego Pasterza został zamieszczony materiał filmowy, który może być bardzo istotny. Informacje, które zawiera, wskazują na istnienie zorganizowanej grupy przestępczej w jednostce policji. Jako socjolog zawsze krytycznie oceniam wszelkie dane, nakręcić filmik może każdy, opowiedzieć można wszystko. Jest jednak pewien ważny aspekt całej sytuacji, który zmusił mnie do opisania sprawy.


Filmik był rozpowszechniany, sam natknąłem się na niego. Znając działalność pana Pawła Bednarza a zwłaszcza jego słynną sejmową walkę judo zainteresowałem się problemem, który nagłaśnia. Kiedy obejrzałem to, co pan Bednarz i człowiek odwrócony tyłem opowiadają, postanowiłem udostępnić na mojej stronie facebookowej, oraz na powiązanej z nią stronie „socjologia złodziejstwa”. Wrzucam tam ciekawe wiadomości powiązane z systemem złodziejskim, zorganizowanymi grupami przestępczymi, korupcją sądów i prokuratorów itp... Po kilkudziesięciu minutach materiały zostały zablokowane.


Fakt zablokowania nie jest zbyt kontrowersyjny. Na filmiku pada nazwisko policjanta, który miał dopuścić się zabójstwa w celu ochrony przestępców. Podobno zabitym miał być mieszkaniec Ukrainy, który przyjechał do Polski by ratować swoją córkę z rąk mafii. Publikowanie takich rzeczy bez wyroku sądowego jest pewnym wykroczeniem a facebook dba o swoje interesy. Jednak szybkość, z jaką filmik został zablokowany bardzo mnie zaskoczyła.


System społeczny jest zainfekowany podsystemem, który roboczo nazwałem złodziejskim. Aby ten podsystem sprawnie działał, musi ukrywać swoje operacje. Ostatnia sprawa Magdaleny Żuk spowodowała, że w stronę podsystemu złodziejskiego kierowane jest światło, które dociera czasami do najgłębszych i najbardziej mrocznych jego elementów. Dlatego najważniejszym celem, który musi szybko osiągnąć, jest wygaszenie światła.


Celem zdrowego systemu społecznego jest oświetlanie operacji złodziejskich i zapobieganie szumom informacyjnym. Jest to trudne, efekty działania systemu złodziejskiego są zwykle widoczne po dłuższym czasie. Efekty prywatyzacji w Polsce dopiero teraz widzimy wyraźnie, wielu wciąż chce kwestionować tę wiedzę, bo powoduje dyskomfort. Działania mafijne możemy znać jedynie z poszlak, a wiedza o nich jest bardziej traumatyczna, dlatego wielu ludzi nie chce jej zaakceptować. Ale żaden system nie może zdrowo funkcjonować, stosując programowo ukrywanie informacji.


Nie wiem czy policjant wspomniany przez rozmówcę pana Bednarza dokonał zabójstwa, ale uważam że nie wolno nam odwracać wzroku. Mamy dobrze zorganizowany system prawny, jego jedynym mankamentem jest to, że czasami na zamówienie zostaje wyłączony. Poznałem świetnie ten mechanizm podczas badania defraudacji pieniędzy publicznych. Kierowanie uwagi na konkretną sprawę utrudnia przestępcom działanie. Zapraszam na stronę Fundacji im. Dobrego Pasterza.


 


https://www.facebook.com/fundacjaDP/?fref=ts


 


Nie wiem jaka jest prawda, ale to nie ja mam ją odkrywać. Posiadamy policję, prokuraturę i sądy, mamy prawo wymagać od nich rzetelnego wykonywania obowiązków.


Może jestem szalony, że wziąłem taki temat, ale tak naprawdę to temat znalazł mnie.

Nowości od blogera

Komentarze

Inne tematy w dziale Społeczeństwo